Cum m-a umilit RCS & RDS pe banii mei

Posted on

Dacă ești în cautarea unui furnizor de servicii de internet ți-aș recomanda RCS & RDS, pentru că eu am abonament la ei, dar nu o să o fac, pentru că își bat joc de clienții lor. Cel puțin așa au făcut cu mine și o să îți povestesc cum.

M-am mutat în casă nouă în toamna anului trecut și primul serviciu pe care l-am instalat a fost cel de internet, pentru că blog, facebook și job – toate pe net. Pentru asta l-am însărcinat pe Dragos să aleagă furnizorul, care i-a ales pe cei de la RCS & RDS, care întruneau principalele condiții: oferă posibilitatea de a instala un sigur tip de servicii, nu „la pachet” ca în alte părți și au un raport calitate preț bun. Am făcut cerere online pentru instalare și am așteptat cuminți echipa tehnică să ne conecteze și pe noi la civilizație, care s-a mișcat rapid și în câteva zile s-a prezentat la ușă.

Cum își bate joc RCS&RDS de drepturile clienților

În ziua X, sursa tuturor durerilor de cap și umilințelor din partea companiei RCS & RDS, eu eram la job, dar aveam omul de încredere acasă, să primească echipa. Fiind apartament nou, sarcina lor a constat în introducerea unor cabluri prin tavan, din holul blocului în peretele din holul de la intrare, unde avem un spațiu anume destinat. Nu știu să vă dau detalii, dar eu când m-am întors acasă aveam modemul instalat și funcțional și robinetul de internet deschis.

Toate bune și frumoase până la prima factură, care includea pe lângă costul abonamentului de internet, costurile de instalare și costurile serviciilor TV, pe care nu le-am cerut. Inițial am crezut că le-au activat pentru că ești obligat să instalezi un pachet de servicii, dar am sunat la ei să mă lămurească, iar răspunsul a fost că de fapt eu am cerut instalarea acestui serviciu. Pentru că nu era adevărat, am facut o primă sesizare să îmi dezactiveze serviciile Tv pentru că nu am de gând să le folosesc – nu dețin aparat și nu intenționez să îmi cumpăr și nici nu vreau să plătesc nicio sumă de bani pentru că au încurcat ei borcanele.

Termenul de rezolvare pentru sesizări este de până la 30 de zile la RDC & RDS, dar bineînțeles că m-au sunat să îmi ofere un răspuns după câteva luni. Domnul foarte amabil care mi-a răspuns la sesizare, m-a acuzat nici mai mult, nici mai puțin că aș fi o mincinoasă, pentru că deși au cererea mea online pentru servicii de internet, de unde știe el că nu am cerut eu verbal, la fața locului, instalarea de servicii TV? Pentru că normal, client plătitor care ești, mizerabil și tupeist că îți ceri drepturile, ești un mincinos!

Soluția oferită a fost să așteptăm un an, timp în care să plătim servicii pe care nu le-am solicitat și pe care nu le folosim, ca să închidem abonamentul sau să cerem închiderea lui și să plătim taxa de reziliere.

După răspunsul umilitor primit de la reprezentantul RCS & RDS, am făcut o nouă sesizare la un sediu fizic, moment în care mi-am dat seama și unde s-a făcut încurcătura. Pe hartia cu care a venit echipa de instalatori la adresă să instaleze rețeaua, erau bifate din sistem cele 2 servicii, deși noi făcuserăm cerere online doar pentru internet. Cumva, sistemul lor, s-a gândit că ne-ar prinde bine și TV, de vreme ce nu am de gând să îl folosesc, poate am plăcerea să îl plătesc. Și bineînțeles că e vina noastră că nu am știut ce cabluri ne trag în peretele din holul de la intrare oamenii aceia și e vina noastră că ne-au trimis hârtiile greșite.

Răspunsul la a doua sesizare la RCS & RDS , din luna februarie, l-am primit în luna mai, dar pentru cu totul altceva decât am cerut. Am cerut rezilierea fără plata taxei, iar ei mi-au răspuns că au găsit contractul semnat de mine (eu nu am semnat nimic, a semnat Dragos avizul de instalare doar) și că dacă nu e semnătura mea aceea să cer expertiză grafologică și să fac plângere la poliție. Am zis că-mi pică cerul în cap când mi-au prezentat soluția, așadar am făcut o a treia sesizare. O să merg să cer și acest contract de la sediul lor, pe care eu nu îl am și încerc și la Protecția Consumatorului, pentru că până acum nu am avut energia necesară să mai insist, dar după umilința repetată, când explic o situație iar răspunsul oficial al companiei RCS & RDS este mereu același, batjocoritor, trebuie să îmi apăr drepturile.

Bine că au bani de campanii de publicitate și de renovat sedii, că politicile lor sunt umilitoare și batjocoritoare pentru clienți, exact ca un rahat în poleială!

Voi ce experiențe ați avut cu serviciile oferite de RCS&RDS? Cum mă sfătuiți să procedez în continuare?

0 Comments

  1. Dan says:

    Buna
    Eu am reziliat toate contractele de telefonie mobilă, au cel ai prost semnal, nu merita .

    1. Zâna Boemă says:

      Din fericire nu am avut nevoie, am un abonament de Vodafone de care sunt tare multumita.

  2. Ion Raduc says:

    RCS & RDS, or fi cum or fi, sa vedeti bataie de joc la UPC !

    1. Zâna Boemă says:

      Cred ca `omul sfinteste locul` indiferent de companie. Oricum, conditiile lor contractuale vor fi intotdeauna in favoarea lor.

  3. Toma says:

    Cand delegi atribuțiile altuia atunci semnătura lui este valabilă. Dacă respectivul a semnat pentru tv și internet atunci așa plătești.
    Soția mea a dorit cablarea întregului apartament cu cabluri și mufe de ramificație noi. Pe factură cu desfășurătorul atașat am plătit aproape 300 de lei fără a lua în calcul factura curenta.
    Este greșit ca tu ca proprietar sa delegi altuia dreptul tău.
    Eu știu un prieten care din lipsa de timp punea pe altcineva sa-i cumpere cadouri soției și sa le și ducă la domiciliu.

    1. Zâna Boemă says:

      Problema mea este ca mi-au falsificat semnatura pe contract pentru a ascunde o greseala a lor, nu faptul ca a semnat partenerul meu hartia prin care luam la cunostinta ca ne-au instalat tv fara sa cerem serviciul. Dar o sa ajung si la protectia consumatorului, cu siguranta. Trebuia sa avem intalnirea pentru semnarea contractului dupa instalare, dar agentul nu a mai revenit cu o intalnire, iar eu am uitat si am crezut ca hartia pe care o aveam eu avea rol de contract.

  4. Mihai says:

    Solutia ar fi denuntarea unilaterala a contractului. Taxele de reziliere sunt abuzive cf legii 161/2010 ( http://www.anpc.gov.ro/articol/298/legea-161-2010-completeaza-lista-clauzelor-considerate-abuzive ). Eventual pot cere plata lunilor gratis sau cu abonament redus.

    http://www.avocatnet.ro/content/articles/id_20485/Rezilierea-fara-taxe-a-abonamentelor-la-telefon-cablu-sau-internet-se-aplica-si-contractelor-in-derulare-Ce-poti-face-daca-operatorul-refuza-aplicarea-noilor-prevederi.html

    Din cate inteleg se face notificarea furnizorului (in scris) ca tu denunti unilateral contractul. Aia trebuie sa iti raspunda. Daca nu raspund, sau ti se pare ceva la nelalocul lui.. plangere la ANPC.

    1. Zâna Boemă says:

      Multumesc mult pentru solutiile propuse, suntem cam prost informati si nu ne stim drepturile, iar informatiile oferite sunt sigura ca sunt utile si altora.

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.