Cum separi viata privata de cea profesionala? #misiuneimposibila

Posted on

 

Tu realizezi că nu mai există o barieră între viața ta privată și cea profesională? Pe mine mă sperie acest gând și încerc pe cât posibil să le delimitez, dar trebuie să recunosc faptul că pare #misiune imposibilă.

Iată cum ai putea să separ viața privată de cea personală, dacă aș fi puțin mai persistentă.

Oprește notificările emailului când ajungi acasă. În mod excepțional, când știi că este ceva urgent de făcut, e ok să îți verifici emailul în timpul tău liber, dar în rest îți recomand să închizi notificările emailului de pe telefon. Eu tresăream mereu când primeam emailuri seara și uneori chiar noaptea, deși uneori erau absolut nevinovate, astfel că îmi opresc internetul atunci când ajung acasă. Dacă este urgent, oamenii importanți au numărul meu de mobil și mă vor contacta prin telefon cu siguranță.

Nu vorbi despre problemele de acasă cu colegii. Cu toții avem probleme personale, mai mari sau mai mici, dar acesta nu este un motiv să le aduci și la job, să le lași să îți afecteze munca dar mai ales starea de spirit. Poate că ai uitat pentru moment de probleme, dar te întâlnești cu o colegă pe hol care te întreabă îngrijorată cum te descurci și îți amintești din nou. În plus, nu vrei ca sentimentul colegilor tăi să fie de compătimire, ci de respect și admirație. Colegii nu sunt prietenii tăi, chiar dacă așa par.

Păstrează relațiile cu oamenii din afara biroului. Din lipsa timpului ajungem să ne petrecem mare parte din timpul personal tot cu colegii de la job. Fie că sărbătorim un proiect de succes, fie că ne vărsăm frustrările la un pahar de vin, de prea multe ori ne petrecem timpul liber aceiași oameni cu care stăm toată ziua la birou. Planifică-ți săptămânal o întâlnire cu prietenele din copilărie sau cu alți oameni dragi, ca să mai discuți și despre alte subiecte decât cele profesionale.

Nu uita de hobby-uri. Oricât de important ar fi să îți îmbunătățești cunoștințele legate de domeniul în care lucrezi, nu uita să acorzi mai mult timp activităților care îți fac plăcere și care te fac să te bucuri de viață. Că este vorba despre o simplă plimbare pe străzile necunoscute ale orașului, să înveți să cânți la un instrument sau să faci un curs de desen, toate acestea te vor ajuta enorm cu stima de sine și vei fi un om mai bogat.

Selectează informația distribuită în social media. Stabilește un canal de social media pentru relațiile profesionale, LinkedIn și unul pentru prieteni, Facebook sau Instagram, unde să poți posta cât de cât relaxată pozele din Vamă sau selfie-urile din club cu inevitabila duck-face. Regula este să nu te împrietenești cu superiorii sau colegii de la muncă acolo unde postezi chestiile obraznice, ca sticla de vin pe care ai dat-o gata miercuri seară în timp ce lucrai la un raport plictisitor în timpul tău liber.

Organizează-te bine. Dacă procrastinezi în timpul programului este absolut normal că vei ajunge să lucrezi și în timpul tău liber. Învață să prioritizezi, să îți setezi obiective zilnic, iar atunci când simți că nu faci față volumului de lucru, să ceri ajutorul. Nu-i nimic rușinos în a recunoște că ești depășită sau că ți se cere prea mult, altfel vei suferi în continuare și probabil vei ajunge să faci și greșeli.

Ia-ți un job pe gustul tău. Cum să fii fericită, la job sau acasă, dacă tu te visezi artist, dar faci rapoarte plictisitoare cât e ziua de lungă. Dacă nu ai reușit de la început să îți găsești un job pe gustul tău măcar alege unul dintr-un domeniu conex, sau un post mai mic, de începător, dar cu posibilitatea de a promova. Așa o să te trezești mai veselă dimineața și o să scapi de griji și în timpul tău liber. E dificil, știu, dar nu imposibil!

Stabilește întâlnirile work-related în timpul programului, nu în timpul personal. Nu îți vezi capul de treburi la birou, știu, dar asta nu înseamnă că e ok să îți invadezi timpul personal pentru întâlniri legate de job. Prioritizează și „sparge ușa” la ora cuvenită să îți vezi de problemele de-acasă, mici sau mari.

Folosește 2 telefoane, unul privat și unul pentru serviciu. Nu e un moft, cum am crezut și eu la început, ci o necesitate. De ce să îți strici serile în familie pentru că alții nu au o viață privată și vor lucruri asap, în afara programului tău de lucru? În plus, dacă le răspunzi cerințelor, îi înveți prost, îi inviți practic să te deranjeze atunci când cred ei de cuviință.

Desigur, sfaturile mele nu se aplică în toate cazurile, mai ales dacă ești freelancer sau antreprenor și ai propriul business. În acest caz, vă rog să îmi împărtășiți voi modul în care reușiți să vă separați viața privată de cea profesională (dacă reușiți), pentru că voi sunteți în pericolul cel mai mare de a uita că aveți și o viață personală.

O săptămână excelentă să avem!

0 Comments

  1. danielaniculi says:

    Chiar si atunci cand ai propria afacere, cea mai simpla modalitate prin care poti delimita jobul de viata personala este prin organizarea corecta a timpului si a activitatilor de familie! Sau atunci cand arde rau, poti implica toata familia in business, oferind fiecaruia cate o mica activitate, dupa care ii scoti la o limonada ?

  2. Zâna Boemă says:

    Asa-i, sustinerea si intelegerea familiei este cea mai importanta! Iar eu sunt o norocoasa in aceasta privinta. 😀

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.