Meniu pentru prânzul la birou #tucemănâncilabirou

Posted on

Tema ultimului atelier de gătit #fărăzahăradăugat a fost caserola de la birou, un subiect ”controversat” care ne dă mari bătăi de cap cu silueta și cu performanța de la job.

Relația mea cu mâncarea

Pentru mine, mâncarea este atât o necesitate cât și un răsfăț, așadar am avut grijă să nu simt vreodată senzația de foame și să profit cu fiecare ocazie să-mi ”tratez” papilele. Asta a însemnat că am mâncat mult și prost, dar nu eram conștientă de asta, pentru că eram ocupată să-mi trăiesc viața. Din fericire, nu am ajuns să fiu supraponderală, nu sufăr de vreo boală cauzată de proastele obiceiuri alimentare, ci am ales să fac schimbări în momentul în care am intrat în contact cu infomația. Desigur, încă mai calc strâmb, dar sunt clar pe drumul cel bun și am și un îndrumător bun alături.

După ce am strâmbat din nas ca mai toată lumea când am auzit de alimentația #fărăzahăradăugat, știind de perioada de raw-veganism prin care Niculicea a trecut, am zis că-i doar un moft, o găselniță. Oricum nu fac exces de dulciuri sau de zahăr în cafea, ce treabă am eu cu asta? În timp, am văzut schimbarea cu ochii mei și am înțeles ce înseamnă acest principiu și că oricine îl poate aplica. Chiar și eu, care tocmai am pregătit o prăjitură fără zahăr absolut delicioasă, garantează chiar Daniela, că doar e rețeta ei.

Caserola de la birou

#tucemănâncilabirou este unul dintre primele proiecte de impact de pe blogul Danielei, Food for your soul. Este un proiect de conștientizare a importanței mesei de prânz, care se poate transforma într-un fiasco și ne poate afecta atât silueta, sănătatea, cât și performanțele de la muncă. De câte ori nu te simți lipsit de energie și fără concentrare în mijlocul zilei? Ghici de ce!

La atelierul de gătit ne-am strâns să pregătim împreună cu participanții caserola pentru a doua zi la birou și 2 gustări delicioase care i-a convins chiar și pe cei mai sceptici dintre participanți că masa de prânz poate fi savuroasă și sănătoasă #fărăzahăradăugat.

Gustarea nr. 1 budincă de chia cu iaurt grecesc și fructe

Ingrediente: 2-3 linguri semințe chia, 150 ml lapte vegetal, 1 iaurt grecesc Olympus, fructe la alegere pentru topping

Preparare: se amestecă semințele de chia cu laptele câteva minute până capătă o textură omogenă, după care se transferă în recipientul folosit pentru transport. Se completează cu iaurt grecesc, și la final se dă o tușă de culoare cu o mână de fructe de pădure sau ce ai la îndemână. Se lasă peste noapte la frigider.

Masa de prânz quinoa cu legume mexicane și chiftele de curcan

Ingrediente: un săculeț de Quinoa Panzani (mai multe idei de rețete cu quinoa aici), mix mexican de la Bonduelle Vapeur (ar trebui să îl găsiți la Auchan, Cora și Metro), microplante de la Microgreens România, lime, fulgi de ardei iute, semințe de rodie, mentă.

Pentru chiftele aveți nevoie de carne tocată de curcan (sau pui), 1 ou, 1 legătură pătrunjel / mărar, 2 fire ceapă verde, sare, piper.

Începem cu chifteluțele. Se amestecă carnea tocată cu oul, pătrunjelul tocat, usturoiul, ceapa verde tocată mărunt, sare și piper după gust.
Din amestecul obținut se formează biluțe de mărime potrivită (poți folosi o linguriță pentru a obține aceeași dimensiune). Se tapetează o tavă cu hârtie de copt, se așează biluțele și se stropesc cu ulei de măsline. Introducem tava in cuptorul preîncălzit la 200 de grade, pentru 40 minute.

Continuăm cu garnitura. Punguța de quinoa se pune la fiert conform instrucțiunilor de pe cutie, iar în ultimele 3 minute se adaugă amestecul de legume. Punguța de quinoa se scurge bine de excesul de lichid, se transferă într-un bol peste care se adaugă și legumele mexicane. Salata se poate aromatiza după preferință cu frunze de busuioc/mentă, ardei iute și bobițele de rodie.

Gustarea nr. 2 cookies cu ovăz și banană

Ingrediente: 2 banane bine coapte, 80 g fulgi ovăz, scorțișoară

Preparare: Bananele se pasează cu furculița și se adaugă fulgii de ovăz. Se amestecă bine cele doua ingrediente și se adaugă scorțisoara (nu foarte multă). Folosind două linguri se modeleaza prajiturile si se așează într-o tavă tapetată cu hârtie de copt. Se introduce tava în cuptorul preîncălzit la 180 de grade pentru 10-12 minute.

Gătitul poate fi și o formă de terapie. Eu mai gătesc atunci când simt că am fost prea legumă, adică stau doar cu ochii în telefon sau trântită pe canapea, la Netflix & chill. Îmi pun frumușel un pahar de Rouge de Roumanie de la Domeniile Sâmburești – vinul roșu conține cel mai scăzut număr de zaharuri și are și o personalitate puternică – și un vlog pe fundal  (le urmăresc în mod special pe Andreea Balaban și pe Super Woman și uneori pe Stefana Olaru și pe Mariciu, îmi transmit cu toții un vibe pozitiv) și la final, chiar dacă nu e cea mai arătoasă mâncare, sunt super mândră și mai relaxată.

Voi ce vă puneți în caserola pentru birou? Și care sunt gustările voastre preferate?

Iată cum arată blaturile de lucru la Atelierele de gătit #fărăzahăradăugat <3

Foto Silviu Pal

Parteneri delicioși

Aqua Carpatica, Domeniile Sâmburești, Panzani, Agriro, Finn Crisp, Micro Greens România, World Class. Ați văzut ce goodie bag fain am avut la final pentru participanți?

Mulțumiri cu recunoștință! <3 

Goodie bag-ul cu care a plecat fiecare participant la final: salată Agriro Fresh, microplante de la Microgreens România, vin Rouge de Roumanie de la Domeniile Sâmburești, pâinicile din secară Finn Crisp, quinoa și mix de orez cu quinoa de la Panzani și un gift voucher de acces la cluburile Platinum World Class.

 

0 Comments

Lasă un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.