[guest post – Alexandra Bădiță] Rutina mea de dimineață

Posted on

După 30 de ani de haos nu o să fie chiar simplu să descopăr ce îmi face plăcere, ce mă motivează și mă binedispune cu adevărat sau, mai important, ce este realizabil în rutina mea de dimineață. De aceea am ales să mă inspir de la cei din jurul meu care știu deja ce funcționează pentru ei să aibă un început de zi fenomenal.

Prima persoană pe care am invitat-o să ne împărtășească rutina de dimineață este prietena mea, Alexandra Bădiță. Am ales-o pe ea pentru că acum un an, când am locuit la ea la Londra timp de o săptămână, m-au impresionat disciplina, firescul și noutatea din diminețile ei londoneze. Din experiențele anterioare de sleeping over, viața Alexandrei era total diferită și nu, nu era vorba doar despre rutina de dimineață.

O să o las pe Alexandra să ne povestească detaliile și la final o să vă împărtășesc câte puțin despre diminețile mele.


Rutina mea de dimineață

episodul 1 cu Alexandra Bădiță, self-esteem Coach

Mi-a luat ceva timp pana cand am descoperit care este rutina care mi se potriveste cel mai bine. Mai ales pentru ca simplul concept de „rutina” nu mi se potriveste. Imi place sa fiu flexibila si nu sa fac lucrurile doar pentru ca mi le impune o rutina. Asa ca in general diminetile mele sunt destul de diferite, bazate in jurul unor activitati care ma seteaza pentru intreaga zi.

E important felul in care ne trezim, chiar inainte sa deschidem ochii, dar in acel moment dulce cand dam startul constiintei avem sansa sa pictam pe o panza noua. E ca si cum am lua de la zero, asa ca de ce sa nu incepem intr-o nota pozitiva? Mi-am educat mintea sa zambeasca inainte sa deschid ochii – nu a fost usor si mi-a luat ceva timp pana cand a devenit obisnuinta, dar e senzational sa te trezesti zambind cu recunostinta pentru o noua zi. Apoi imi spun in minte „I love you, Alex, this is going to be an amazing day, full of possibilities”. Este mantra care functioneaza pentru mine si da, mie imi suna mai convingatoare in limba engleza.

Dupa ce ma ridic din pat, beau o jumatate sau un pahar intreg de apa cu lamaie, iar dupa spalatul pe fata, trec negresit pe perna de meditatie. E practica fara de care nu functionez la fel, asa ca dupa doi ani de practica, deja nici nu exista o scuza ca sa nu meditez. Aici depinde in fiecare dimineata de tipul meditatiei, uneori prefer cateva exercitii de respiratie si meditatie in tacere, alteori merg pe o varianta ghidata. Folosesc aplicatia Insight Timer si aleg de acolo ce simt ca am nevoie in dimineata respectiva pentru 10-20 de minute.

Scriu apoi in jurnal o lista de 3 lucruri pentru care sunt recunoscatoare – uneori daca simt ca ma deranjeaza ceva, continui sesiunea de scris in jurnal cat am nevoie.

Apoi urmeaza miscarea – fie ca e o sesiune scurta de stretching, un workout sau putina yoga sau o plimbare in parcul de langa bloc, ceva care sa puna sangele in miscare e tare binefacator pentru corp. Si gata, micul dejun cat mai sanatos ma seteaza pentru o noua zi. Totul se intampla intr-o ora sau o ora si jumatate si merita fiecare minut. Pentru ca sunt momentele pe care ti le dedici tie, poate singurele din intreaga zi, si te pregatesc pentru o zi plina de posibilitati.

Cel mai important e sa iti gasesti propriul ritm, sa testezi ce ti se potriveste inainte sa alegi rutinele altora de dimineata. Lasa loc de adaptari. Am dimineti in care ma grabesc si sar peste partea de miscare daca trebuie sa ajung la intalniri de business matinale. Sau alteori inlocuiesc scrisul in jurnal cu cititul catorva pagini dintr-o carte.

Exista atatea recomandari de la specialisti, incat iti poti petrece toata ziua ca sa iti completezi rutina de dimineata. Dar daca nu ti se potriveste si nu te ajuta, nu rezolvi nimic bifand niste activitati pe o lista. Incearca, da-ti voie sa adaptezi si asculta-ti propriul ritm. De-asta se numeste rutina TA de dimineata, ca sa fie a ta si numai a ta 🙂


Dimineți siciliene

V-am spus? M-am mutat în Sicilia și nu doar că m-am mutat, ci am făcut și un pas și mai curajos, m-am angajat. Despre asta o să povestim cu altă ocazie, postarea de față este despre dimineațile mele și despre cum le putem îmbunătăți împreună.

Anul care s-a încheiat, în care am lucrat pentru mine – în care nu prea am lucrat, ca să fiu sinceră – mă trezeam dimineața când începea pisoiul să facă gălăgie. Întârziam negreșit oriunde aș fi planificat să ajung, chiar și la cafea la vecina, d-apoi la vreo întâlnire în oraș și eram nu doar indispusă ci incapabilă să leg două vorbe coerent înainte să îmi beau licoarea magică. Sună cunoscut?

La ultimul job, diminețile erau și mai nasoale, căci simplul gând de a fi în aglomerație, în oraș, îmi întorcea stomacul pe dos. Chiar și când aveam privilegiul de a fi ”transportată” la birou cu mașina, tot mă umpleam de nervi din cauza traficului și de stres din cauza faptului că nu mă pricep să deliminez timpul personal de cel dedicat muncii.

Trei schimbări pentru dimineți mai bune

1 Ca să te trezești devreme, trebuie să te culci devreme

Diminețile mele siciliene m-au învățat că felul în care îmi închei ziua îmi influențează radical felul în care o încep. Cea mai mare realizare de până acum este că mă bag în pat, la somn, foarte devreme și o fac cu plăcere. Astfel, mă trezesc ușor dimineața și mă simt chiar bine. Am de lucru la modul în care adorm – în fața unui film sau a unui video pe You Tube, dar lucrăm cu pași mărunți.

2 Fac ordine și îmi pregătesc lucrurile de seara

Dimineața chiar nu îmi face nicio plăcere să spăl vase, să strâng lucrurile împrăștiate sau să-mi caut lucrurile de care am nevoie la lucru așadar – uneori – le pregătesc de seara. Nu mereu, căci sunt în continuare destul de delăsătoare, dar tot este un pas valoros înainte, un pas al cărui valoare chiar o apreciez.

3 Valorific timpul ascultând oameni care mă inspiră

Obiceiul care are o mare influență asupra mea este faptul că ascult tot felul de podcasturi sau clipuri de pe You Tube inspiraționale, de la care învăț diverse lucruri sau pur și simplu mă bucur de puțină înțelepciune matinală. Mă simt mai smart și simt că deja am început ziua ca o învingătoare!

Cam atât pentru episodul 1, vă las și pe voi să îmi împărtășiți rutina voastră de dimineață, ce funcționează și ce provocări aveți!

P.S. Pe Alexandra o puteți urmări pe Facebook sau pe site-ul ei, impressivity.net, are o mulțime de tips & tricks pentru a deveni o versiune mai bună a ta!

0 Comments

Lasă un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.